Online Marketing stratégia
Miért van rá szükség? Miben segít? Miért csináljuk?
Van egy céged? Vagy szeretnél egy vállalkozásba kezdeni? Milyen lépéseket teszel meg először?
Tervezel! Először magát a terméket vagy szolgáltatást, ezt követi, az előállítás mente, a helyszín, a dolgozók száma és kiléte, pénzügyi terv készül, könyvelőt keresel stb. Rengeteg előkészület szükséges egy vállalkozás beindítása előtt. Közben pedig az igényeknek megfelelően folyamatosan változtatásokat kell intézni.
Miért lenne ez másképp az értékesítésben és a marketingben? Kell egy stratégia! Ami alapján aztán lépésről lépésre tud haladni az ember, úgy, hogy folyamatos fejlődést érjen el.
Először nézzük meg az online marketingben lévő stratégia felállításának lépéseit.
Mi a célod az online világban? Online értékesítés? Ha igen, először is a honlapod optimalizálása ami segít, ennek célja: organikusan is jó helyen szerepelj a keresőkben. A találati listák elején szereplést segíti a tartalommarketing (blogok, képek, vidok stb) –folytonos jelenlét-releváns tartalmakkal, kulcsszavak elhelyezésének megfelelő módja. De kezdő vállalkozóként fontos kiépíteni egy olyan kört, akik releváns érdeklődőid, ennek meggyorsítására segítenek a fizetett hirdetések (GoogleAds). Téves az a gondolat, hogy ezek közül külön-külön is bármelyik meghozná a kívánt eredményt.
Ha a hírnév építés a cél, akkor a social media mindenképp a megfelelő eszköz. Olyan platform, melyen be tudjuk mutatni értékünket, személyiségünket (cégünk, vállalkozásunk) és kapcsolattartásra is tökéletes.
Összefoglalva: az első lépés, hogy tudjuk mit akarunk elérni, legyen egy pontos cél. Ha a cél megvan, akkor kezdjük el felépíteni annak megfelelően az online jelenlétünket. Annyit még mindenképp tudnod kell, hogy az online világ nem úgy működik, hogy egyszer készítesz egy jó honlapot és csak várod az eredményt. Folyamatosan jelen kell lenni, figyelni az célcsoportod igényeit. Posztolni releváns tartalmakat, értéket nyújtani, emellett méréseket végezni, hogy hirdetéseinkből és jelenlétünkből kihozzuk a maximumot.
Tudd a célod az online világban!
Tudd kihez szólsz!
Tudd milyen csatornákon kommunikálsz!
Folyamatosan légy jelen!
Következőkben átnézzük, hogyan tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársaktól és milyen lépésekkel tudjuk elérni, hogy célcsoportunk márkahű legyen.